Vilkår og leveringsbetingelser

1. Om Sportproffen Norge AS

Sportproffen har hovedkontor i Porsgrunn.
Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss, send en e-post til [email protected] med saken din og dine kontaktopplysninger, så tar vi kontakt med deg. Vår ambisjon er å svare deg innen 1-3 virkedager, men på grunn av økt salg og press på kundeservice kan svartiden i perioder være noe lengre. Vi gjør vårt ytterste for å svare på spørsmålene dine så raskt som mulig.


2. Bestilling

Når du har fullført bestillingen, får du en ordrebekreftelse på e-post. I bekreftelsen finner du all nødvendig informasjon om kjøpet ditt, som pris, fakturerings- og leveringsadresse.

Hvis det er en feil i ordrebekreftelsen, vennligst kontakt oss umiddelbart via e-post til [email protected]

Vi forbeholder oss retten til å begrense salget av produkter i større mengder, for eksempel på grunn av begrenset tilgjengelighet.

Sportproffen Norges ansvar for begrenset tilgang til produktet, myndighets- eller importrestriksjoner eller hvis bestillingen på annen måte ikke kan leveres, er alltid begrenset til kansellering av kjøpet og refusjon av eventuelle forhåndsbetalte kostnader.

Sportproffen Norge AS forbeholder seg retten til å velge sine kunder.


3. Levering

Vår standard leveringstid er 3-6 dager. MERK! Bestillinger som legges inn i helgene, sendes tidligst påfølgende virkedag.

Hvis det skulle oppstå forsinkelser i leveransen (uten at vi har varslet deg om lengre leveringstid), bør du kontakte oss på e-postadressen: [email protected]

Ved utilgjengelighet av et produkt forplikter ikke Sportproffen Norge AS seg til å reservere andre produkter i samme bestilling. Vi forutsetter at produkter som er umiddelbart tilgjengelige, skal leveres til forbrukeren innen tre uker etter bestilling. Forbrukeren må akseptere etterfølgende levering av et produkt som ikke er tilgjengelig, eller kansellere denne produktbestillingen, senest 3 uker etter bestillingen. Sportproffen Norge AS har rett til å belaste normale leveringsgebyrer for etterfølgende levering. Sportproffen Norge AS er ikke ansvarlig for eventuelle indirekte ulemper på grunn av forsinket levering, uavhengig av om feilen skyldes Sportproffen Norge AS eller transportselskapetid

*Tidvis forsinkelse kan oppstå i perioder med kampanjer eller ved stor belastning hos transportselskapene.

 

4. Priser

Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og alle priser inkluderer 25 % MVA.

Vi forbeholder oss retten til å gjøre prisendringer som skyldes prisendringer fra leverandører, trykkfeil i prislisten og unøyaktigheter i prisene på grunn av feil informasjon, og vi forbeholder oss retten til å justere prisen.

5. Angrerett

Ved kjøp fra Sportproffen.no har du som privatperson 14 dagers angrerett som gjelder fra den dagen du mottar eller henter varene. Ved utøvelse av angreretten fyller du ut Sportproffens returskjema.

5.1 Betingelser for utøvelse av angreretten:

Du skal returnere varene til oss umiddelbart og senest 14 dager etter at du har mottatt varen. Vær oppmerksom på at du er ansvarlig for at produktet er pakket godt inn og returneres i salgbar stand. Vi anbefaler at du beholder originalemballasjen for en eventuell retur.

Du har rett til å undersøke produktet for å se hvilke egenskaper og funksjon det har. Det er imidlertid ikke tillatt å returnere produktet hvis det ser brukt ut som følge av dette. Vi forbeholder oss retten til å trekke fra refusjonsbeløpet et beløp som tilsvarer verdireduksjonen i forhold til produktets opprinnelige verdi dersom produktet er brukt eller skadet. Hvis produktet ikke anses å være i salgbar stand, godkjennes ikke returen.

Hvis Sportproffen Norge AS unntaksvis godkjenner retur av et produkt som ikke kan videreselges, er brukt, er defekt eller er returnert etter at returretten er utløpt, vil minst 25 % av produktets pris debiteres.

5.2 Fraktkostnader ved retur:

Returfraktkostnaden trekkes fra refusjonsbeløpet etter at Sportproffen har mottatt og godkjent returen. Sportproffen kan hjelpe deg med å bestille returforsendelsen. Da er du sikker på at varen sendes til en returadresse som er godkjent av Sportproffen. Å returnere en vare koster deg ingenting utover fraktkostnaden. Det betyr at hvis du for eksempel har betalt 200 kroner i frakt for å få varen hjem, beholder vi disse 200 kronene ved en eventuell retur. Dersom du har fått gratis frakt via en kampanje, må du likevel betale standard returkostnad når du angrer et kjøp.

Hvis bare en del av bestillingen returneres, vil fraktkostnaden for den returnerte varen bli belastet. Den aktuelle fraktkostnaden for hvert produkt vises i nettbutikkens kasse.

Hvis du ikke har betalt frakt for å få varen tilsendt, f.eks. som en del av en kampanje, vil den vanlige fraktkostnaden bli belastet ved retur.

5.2 Returfraktetikett:

Mindre forsendelser som hentes hos et utleveringssted/servicepunkt, har ofte en returfraktetikett i pakken. Hvis dette ikke er tilfelle, kan du kontakte Sportproffen for å få tilsendt en returfraktseddel. Fest returfraktseddelen over den opprinnelige fraktseddelen, og lever deretter pakken tilbake til fraktleverandøren.

Større forsendelser som leveres direkte til din hjemmeadresse, må administreres av Sportproffen. Kontakt vår kundeservice, så hjelper vi deg med å bestille returtransporten.

5.3 Refusjon:

Refusjon, med fradrag fra returfraktkostnadene, vil bli foretatt etter at vi har mottatt det returnerte produktet og kontrollert produktets tilstand. Tilbakebetalingen skjer normalt innen 14 dager etter at vi har mottatt det returnerte produktet, og gjøres med samme betalingsmåte som ble brukt ved kjøpet. Vi anslår at det tar 3-7 virkedager å overføre beløpet fra oss til deg som kunde.

5.4 Uopphentede pakker:

Dersom du mot formodning ikke henter ut pakken din på hentestedet eller ikke har vært tilgjengelig når leverandøren har kommet til deg eller forsøkt å nå deg, vil den automatisk bli sendt tilbake til oss. Hvis pakken har blitt returnert selv om du fortsatt ønsker å ha den, ber vi deg kontakte vår kundeservice umiddelbart for å få den tilsendt på nytt. Vær oppmerksom på at du som kunde er ansvarlig for de nye leveringskostnadene.

6. Reklamasjoner og krav

Vi kontrollerer alle produkter før vi sender dem til kunden. Skulle produktet likevel være skadet eller feilsendt når det ankommer, forplikter vi oss i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning til å utbedre mangelen kostnadsfritt.

Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer et defekt eller skadet produkt. Reklamasjonen skal sendes umiddelbart etter at feilen eller skaden er oppdaget. Ikke bruk produktet etter at du har oppdaget mangelen eller skaden, da dette kan forverre situasjonen og påvirke garanti- og reklamasjonsvilkårene negativt. Vær oppmerksom på at når du reklamerer på et produkt eller reservedeler, må du sende dem tilbake til oss før vi kan sende deg nye.
 

6.1 Hvordan går du frem ved en reklamasjon?

Eventuelle feil og mangler skal alltid meldes til [email protected] der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.

Hvis vi ikke kan utbedre feilen eller levere et tilsvarende produkt, kompenserer vi deg for det defekte produktet i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Vi dekker også returkostnadene ved en godkjent reklamasjon, og vi anbefaler at du tar vare på originalemballasjen i garantiperioden, slik at det blir enklere å returnere varen ved en eventuell reklamasjon.

Vi forbeholder oss retten til å avvise en reklamasjon dersom det viser seg at produktet ikke er defekt i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning. Det betyr blant annet at hvis produktet ikke er defekt, må du betale for returfrakten. Vi forbeholder oss også retten til å avvise en reklamasjon hvis kunden selv har forårsaket skaden. På et eventuelt refusjonsbeløp trekker vi fra summen av verdireduksjonen i forhold til produktets opprinnelige verdi dersom det er snakk om et skadet produkt.

Ved reklamasjoner følger vi Forbrukerrådets retningslinjer.
Les mer på https://www.forbrukerradet.no/

7. Ansvarsbegrensning

Vi påtar oss ikke noe ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.

Vi påtar oss intet ansvar for forsinkelser/mangler som skyldes forhold utenfor selskapets kontroll (force majeure). Slike omstendigheter kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsbeslutninger, redusert eller uteblitt leveranse fra leverandør.

Vi tar ikke ansvar for skader som kunden har påført produktet, og vi forbeholder oss retten til å avvise en reklamasjon i slike tilfeller.

Vær oppmerksom på at garantier for Sportproffsens produkter ikke er inkludert når du kjøper et produkt brukt fra en privatperson. Ved kjøp fra en privatperson aksepterer du også produktets tilstand.

Vi tar heller ikke ansvar for eventuelle endringer av produkter/produktegenskaper som er endret av den respektive leverandøren eller andre faktorer utenfor vår kontroll.

8. Produktinformasjon


Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på denne nettsiden og i det endelige salget av produktene. Vi garanterer ikke at bildene gjengir produktenes nøyaktige utseende, da det kan forekomme en viss fargeforskjell avhengig av skjerm, bildekvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å gjengi produktene så nøyaktig som mulig.
 

9. Endringer i kjøpsvilkårene

Vi forbeholder oss retten til når som helst å gjøre endringer i vilkårene og betingelsene. Endringer i vilkårene vil bli publisert online på nettstedet. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.

10. Tvister og lovvalg

Hvis en tvist ikke kan løses i forståelse med selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til Forbrukerombudet. 

Ved en eventuell tvist følger vi avgjørelsen fra forbrukerombudet eller en tilsvarende tvisteløsningsorganisasjon.

Tvister om tolkningen eller anvendelsen av disse kjøpsvilkårene skal tolkes i henhold til norsk lovgivning.
 

11. Når du har valgt delbetaling med Svea Bank

Hos oss kan du handle med faktura gjennom Svea Bank. Du kan velge dette betalingsalternativet når du fullfører bestillingen i handlekurven. Hvis du trenger svar på spørsmål om fakturaene dine i fremtiden, kan du kontakte Sveas kundeservice.

12. Konkurransevilkår på Sportproffen og i Sportproffens sosiale kanaler

Vi arrangerer av og til konkurranser og trekninger der du som kunde har mulighet til å vinne flotte premier. Regler og vilkår for deltakelse, samt håndtering av dine personopplysninger i tilfelle gevinst, finner du på denne siden.

For å delta i Sportproffens konkurranser må du ha fylt 18 år og være bosatt i Norge. Eventuelle gevinster vil kun bli sendt innen Norge.

Ved å delta i en av Sportproffens konkurranser aksepterer du at ditt konkurransebidrag kan bli brukt i markedsføringsøyemed og publisert i våre sosiale medier.
 
Alle konkurranser og gaver administreres utelukkende av Sportproffen med mindre annet er oppgitt. Konkurransene i våre sosiale mediekanaler er med andre ord på ingen måte sponset, støttet eller administrert av eller knyttet til Facebook eller Instagram.
 
Alle vinnere kåres av en jury bestående av representanter fra Sportproffen. Juryens avgjørelse kan ikke påklages. Premiene kan ikke byttes mot kontanter eller overføres til andre. Eventuell skatt på gevinster betales av vinneren.
 
Sportproffen er ikke ansvarlig for tekniske feil i forbindelse med telefon, e-post eller brev.
 
Vi behandler personopplysningene dine for å kommunisere med deg om konkurransebidraget ditt og for å sende deg en eventuell premie. For å kunne levere premien kan det hende at vi må dele personopplysningene dine med leverandøren av premien. Vi behandler personopplysningene dine basert på en berettiget interesse. Etter at premien er delt ut, sletter vi personopplysningene dine.